ju
Budowa nowego terminalu związana jest z wymogami UEFA, które określiło, że zdolność przepustowa terminali lotniska „Boryspol” powinna wynosić 6050 pasażerów w godzinach szczytu. Taka przepustowość zaspokoi potrzeby mistrzostw.
Obecnie trwa budowa terminalu „F”, który będzie zajmował powierzchnię 20,7 tysięcy metrów kwadratowych. Będzie to terminal przystosowany do odbiorów lotów międzynarodowych i obsługi nawet 50 proc. całego ruchu lotniczego.
Całe terytorium nowego terminalu zostanie wyposażone w system informacji wizualnej i nowoczesne udogodnienia techniczne.
Na lotnisku w Boryspolu buduje się jeszcze jeden terminal „D” o powierzchni 100 tys. m kw. Wykonawcą inwestycji jest turecka spółka „Dogus Insaat”. Przepustowość terminalu „D” będzie wynosiła 9 mln pasażerów rocznie, czyli około 3000 pasażerów w ciągu jednej godziny.
Terminale mają zostać oddane do użytku pod koniec tego roku. Problemem lotniska pozostaje jeszcze transport z oddalonego o 40 km od centrum Kijowa Boryspola. Władze Kijowa zapewniają jednak, że za rok podróż z lotniska do stadionu zajmować będzie nie więcej niż 50 minut.
W celu usprawnienia komunikacji lotniska ze stadionem i z centrum miasta władze przygotują 60 komfortowych autobusów, które będą odjeżdżać z portu co minutę i zawozić pasażerów do najbliższej stacji metra. Pociągi natomiast jeździć będą co 2 minuty.
„Boryspol” to największe międzynarodowe i krajowe lotnisko Ukrainy. Jest jednym z trzech, obok Żulianów i Hostomla, lotnisk obsługujących stolicę Ukrainy.